menu
close
Home keyboard_double_arrow_right Nieuws keyboard_double_arrow_right Maasstad Ziekenhuis zet Chatbot Maya in om postoperatieve patiënten te begeleiden

Maasstad Ziekenhuis zet Chatbot Maya in om postoperatieve patiënten te begeleiden

Chatbot Maya biedt de komende tijd hulp aan geopereerde patiënten in het nazorgtraject van de afdeling Bariatrie. Het Maasstad Ziekenhuis is het eerste ziekenhuis in Nederland die een chatrobotapp inzet om contact te onderhouden en patiënten monitort.

Met behulp van de app wordt tijdens een testfase onderzocht of het nauw in contact staan met patiënten op afstand via een chatbot helpend is voor patiënten. Daarnaast moet blijken of Maya de werkdruk voor zorgverleners kan verlagen.

Betere communicatie
Dankzij de app kunnen patiënten overal en op ieder moment van de dag vragen stellen. De meest voorkomende vragen van bariatriepatiënten zijn opgenomen en op basis hiervan is een gepersonaliseerde vragenlijst verwerkt in de app. Hierdoor kan Chatbot Maya tijdens de nazorgperiode op vaste tijdstippen automatisch contact opnemen met de patiënt. Naar aanleiding van de door de patiënt geformuleerde antwoorden, vormt Maya een beeld van het herstel van de patiënt. Deze beeldvorming wordt automatisch verwerkt in HiX, het elektronisch patiëntendossier dat gebruikt wordt door het Maasstad Ziekenhuis.

Als uit de antwoorden van de patiënt blijkt dat het niet goed gaat, brengt Chatbot Maya de patiënt in contact met de hoofdbehandelaar. De hoofdbehandelaar ontvangt een melding in HiX en kan precies zien op welk gebied de patiënt meer ondersteuning nodig heeft. Er wordt dan telefonisch contact opgenomen om verder uit te vragen en advies te geven. Maya vraagt automatisch aan het einde van ieder chatgesprek of de patiënt behoefte heeft aan contact met een verpleegkundige.

Bron: Maasstad Ziekenhuis

Gerelateerde nieuws

Bekijk alle
Een mobiele- / thuiskapper is een professionele kapper die zijn diensten aanbiedt bij de klant thuis. Dit is vooral handig voor mensen die weinig tijd hebben om naar de kapsalon gaan, moeilijk ter been zijn of het onhandig vinden om met kids de salon te bezoeken. Hoewel een thuiskapper vaak als voordeliger wordt gezien dan een traditionele kapsalon, is het belangrijk om te beseffen dat ook een thuiskapper vaste lasten heeft. Deze lasten kunnen bijvoorbeeld bestaan uit het betalen van verzekeringen, onderhoud en vervanging van werkmateriaal en brandstof kosten. Bovendien moeten professionele kappers zich regelmatig bijscholen om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technieken. Dit betekent dat de tarieven van een thuiskapper niet altijd heel veel lager liggen dan die van een traditionele kapsalon.
Van 26 februari tot en met 3 maart wordt de tweede editie van de Gordelroos Bewustwordingsweek gehouden, met als doel de veelvoorkomende maar soms onzichtbare ziekte een gezicht geven.
Van 26 februari tot en met 3 maart wordt de tweede editie van de Gordelroos Bewustwordingsweek gehouden, met als doel de veelvoorkomende maar soms onzichtbare ziekte een gezicht geven.

Cookies op Allemaal Aafje

Wij en derde partijen gebruiken cookies op onze website voor statistische, voorkeurs- en marketingdoeleinden. Google Analytics-cookies zijn geanonimiseerd. U kunt uw voorkeur wijzigen door op `Zelf instellen` te klikken. Door op `Accepteren` te klikken accepteert u het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.