menu
close
Home keyboard_double_arrow_right Nieuws keyboard_double_arrow_right Uw wekelijkse moment van contact: Ervaar de Zilverlijn

Uw wekelijkse moment van contact: Ervaar de Zilverlijn

Soms kan een simpel telefoontje het verschil maken.

Heeft u behoefte aan een luisterend oor of gewoon een gezellig gesprek? Zeker wanneer u minder mensen ziet dan u zou willen, kan een fijn contactmoment veel betekenen. De Zilverlijn is er om u hierbij te helpen: een wekelijkse of tweewekelijkse belservice waar een vriendelijke vrijwilliger klaarstaat voor een praatje of een goed gesprek, afgestemd op uw wensen. Of u nu even uw hart wilt luchten of gewoon zin heeft in een leuk gesprek, de Zilverlijn staat voor u klaar. Ontdek hoe eenvoudig en waardevol een telefoontje kan zijn!

Ridder (90): ‘Ik blijf er écht speciaal voor thuis.’

Hij noteert het netjes in zijn agenda. Ridder van Doorne zorgt ervoor dat hij de wekelijkse belafspraak van de Zilverlijn nooit vergeet. ‘Het zou jammer zijn als ik een telefoontje mis!’ Ondanks dat Ridder best wel wat sociale contacten heeft, is zijn wereld klein. Daarom vindt hij het bellen via de Zilverlijn zo leuk. ‘Het is fijn om een praatje te maken met iemand die helemaal los staat van mijn leventje. Ik vind het geweldig om op deze manier meer van de wereld te horen. Het is echt een opkikkertje!’

Wat is de Zilverlijn?

De Zilverlijn is belservice van Het Nationaal Ouderenfonds. U wordt iedere week of om de week op een vast dagdeel gebeld door een van onze getrainde vrijwilligers. Zij bieden een luisterend oor, een gezellig praatje of een goed gesprek. Precies waar behoefte aan is.

Hoe werkt de Zilverlijn?

Na een kennismakingsgesprek met de coördinator van het Ouderenfonds, belt een vrijwilliger u elke week op een afgesproken dagdeel op. De vrijwilligers van de Zilverlijn hebben vaak veel uiteenlopende verhalen gehoord en hebben levenservaring. Een telefoontje duurt ongeveer 20 minuten. Uiteraard zijn alle gesprekken vertrouwelijk. Heeft u geen behoefte meer aan de gesprekken? Dan kunt u zich gewoon weer afmelden.

Proefperiode

De Zilverlijn start eerst met een test. Deze gratis proefperiode duurt een half jaar, waarin deelnemers en vrijwilligers regelmatig een vragenlijst ontvangen om te meten of de belservice aan de behoefte voldoet. U beslist dus mee over de toekomst van de Zilverlijn.

Aanmelden

Wilt u ook regelmatig gebeld worden voor een praatje of een goed gesprek? Meld u dan aan voor de Zilverlijn. Bel ons Klantcentrum: 088 344 2000, ma-vrij, 9-17 uur of meld u online aan.

Gerelateerde nieuws

Bekijk alle
We hebben fantastisch nieuws: het nieuwe programma voor 2025 staat live! Het nieuwe jaar belooft een jaar vol bijzondere uitjes en onvergetelijke ervaringen te worden.  Om het jaar goed te beginnen, hebben we twee unieke dagtochten voor u in petto.
Pak uw agenda er maar bij, want ons programma voor dit jaar staat online! Wij hopen dat u net zo enthousiast bent over ons aanbod als wij dat zijn. U kunt zelf het uitstapje reserveren via onze website. Bent u lid van Allemaal Aafje? Dan hebben we een extra voordeel voor u: leden ontvangen maar liefst 10% korting op alle activiteiten. Een mooi moment om nog meer uit uw lidmaatschap te halen! Zorg ervoor dat u uw plek op tijd reserveert, want vol = vol!
Afgelopen maandag stond volledig in het teken van ontspanning en verzorging tijdens de exclusieve beautydag voor leden van Allemaal Aafje. Bij aankomst werden de gasten verwelkomd met een kopje koffie of thee, waarna zij konden genieten van een uitgebreide gezichtsbehandeling. Deze behandeling omvatte een huidanalyse, reiniging, een verkwikkend masker en een verzorgende dagcrème.