menu
close
Home keyboard_double_arrow_right Nieuws keyboard_double_arrow_right Nationaal Ouderenfonds strijdt tegen eenzaamheid met nieuwe campagne

Nationaal Ouderenfonds strijdt tegen eenzaamheid met nieuwe campagne

Eenzaamheid onder ouderen bestrijden

Het Nationaal Ouderenfonds strijdt tegen eenzaamheid met nieuwe campagne. Met een vernieuwde aanpak en frisse huisstijl staat verbinding centraal in de strijd tegen eenzaamheid. Het doel is dat geen enkele oudere zich nog eenzaam voelt. De campagne wil het bewustzijn vergroten en actie stimuleren, zodat ouderen actief blijven deelnemen aan de samenleving.

De groeiende eenzaamheid onder ouderen

Eenzaamheid is een steeds groter probleem onder ouderen. Het aantal eenzame 65-plussers zal naar verwachting stijgen van 1,7 miljoen naar 2,2 miljoen in 2030. Om deze groei aan te pakken, zet het Nationaal Ouderenfonds sterk in op verbinding tussen ouderen en de samenleving.

Betekenisvolle verbindingen

De nieuwe strategie van het Ouderenfonds draait om het creëren van diepgaande relaties en sterke sociale netwerken. Projecten zoals OldStars, de PlusBus en de Derde Helft bieden ouderen volop kansen om in contact te komen met anderen, vandaag én in de toekomst.

Vernieuwde huisstijl

De nieuwe huisstijl van het Nationaal Ouderenfonds weerspiegelt de kernwaarden van de organisatie: samen, actief en betrokken. Met heldere, levendige kleuren, duidelijke lettertypes en authentieke fotografie, straalt de vernieuwde stijl toegankelijkheid en verbinding uit. Dit zorgt ervoor dat het Ouderenfonds herkenbaar blijft en een uitnodigende uitstraling heeft voor alle ouderen en hun omgeving.

Start van de campagne

Op 16 september 2024 ging de nieuwe merkcampagne van start. Naast advertenties in kranten zoals de Volkskrant en Trouw, is er ook een radiospot gelanceerd om een breed publiek te bereiken. De campagne zal extra zichtbaar zijn tijdens de Week van de Eenzaamheid, die op 26 september begint. De rebranding en merkcampagne zijn ontwikkeld in samenwerking met het creatieve bureau Energize.

Het Nationaal Ouderenfonds nodigt iedereen uit om deel te nemen aan de strijd tegen eenzaamheid en samen te werken aan een toekomst waarin geen enkele oudere zich eenzaam hoeft te voelen. Wilt u meer weten over de nieuwe merkcampagne? Lees dan het originele verhaal hier.

Gerelateerde nieuws

Bekijk alle
preventieve gezonheidszorg foto pagina zorgadvies
Ontdek in vier gratis colleges hoe uw jeugd invloed heeft op uw gedrag vandaag. Student-docent Dani neemt senioren mee in de wereld van hechting, relaties en zelfinzicht. Iedereen van 55+ is welkom – ook mantelzorgers en buurtbewoners!
Alpina helpt u graag bij het vergelijken en beslissen van een zorgverzekering die past bij uw behoeften. U staat voor de uitdaging om te bedenken welke zorg u het komende jaar mogelijk nodig heeft. Daarnaast is het erg belangrijk om te achterhalen welke zorg door de basisverzekering gedekt wordt en of u nog een aanvullende verzekering moet afsluiten. 
Gratis digitale cursussen voor ouderen in Rotterdam: leer omgaan met DigiD, OV-chipkaart en zorgportalen in de bibliotheek bij jou in de buurt.
De voorjaarseditie van Aafje Aangenaam is uit! Lees het cliëntenmagazine vol inspirerende verhalen, zorginnovaties en persoonlijke ervaringen nu ook online.