menu
close
Home keyboard_double_arrow_right Nieuws keyboard_double_arrow_right Nationaal Ouderenfonds strijdt tegen eenzaamheid met nieuwe campagne

Nationaal Ouderenfonds strijdt tegen eenzaamheid met nieuwe campagne

Eenzaamheid onder ouderen bestrijden

Het Nationaal Ouderenfonds strijdt tegen eenzaamheid met nieuwe campagne. Met een vernieuwde aanpak en frisse huisstijl staat verbinding centraal in de strijd tegen eenzaamheid. Het doel is dat geen enkele oudere zich nog eenzaam voelt. De campagne wil het bewustzijn vergroten en actie stimuleren, zodat ouderen actief blijven deelnemen aan de samenleving.

De groeiende eenzaamheid onder ouderen

Eenzaamheid is een steeds groter probleem onder ouderen. Het aantal eenzame 65-plussers zal naar verwachting stijgen van 1,7 miljoen naar 2,2 miljoen in 2030. Om deze groei aan te pakken, zet het Nationaal Ouderenfonds sterk in op verbinding tussen ouderen en de samenleving.

Betekenisvolle verbindingen

De nieuwe strategie van het Ouderenfonds draait om het creëren van diepgaande relaties en sterke sociale netwerken. Projecten zoals OldStars, de PlusBus en de Derde Helft bieden ouderen volop kansen om in contact te komen met anderen, vandaag én in de toekomst.

Vernieuwde huisstijl

De nieuwe huisstijl van het Nationaal Ouderenfonds weerspiegelt de kernwaarden van de organisatie: samen, actief en betrokken. Met heldere, levendige kleuren, duidelijke lettertypes en authentieke fotografie, straalt de vernieuwde stijl toegankelijkheid en verbinding uit. Dit zorgt ervoor dat het Ouderenfonds herkenbaar blijft en een uitnodigende uitstraling heeft voor alle ouderen en hun omgeving.

Start van de campagne

Op 16 september 2024 ging de nieuwe merkcampagne van start. Naast advertenties in kranten zoals de Volkskrant en Trouw, is er ook een radiospot gelanceerd om een breed publiek te bereiken. De campagne zal extra zichtbaar zijn tijdens de Week van de Eenzaamheid, die op 26 september begint. De rebranding en merkcampagne zijn ontwikkeld in samenwerking met het creatieve bureau Energize.

Het Nationaal Ouderenfonds nodigt iedereen uit om deel te nemen aan de strijd tegen eenzaamheid en samen te werken aan een toekomst waarin geen enkele oudere zich eenzaam hoeft te voelen. Wilt u meer weten over de nieuwe merkcampagne? Lees dan het originele verhaal hier.

Gerelateerde nieuws

Bekijk alle
Voor veel mensen is het echter nog lastig om alle digitale mogelijkheden te begrijpen en gebruiken. Heeft u vragen over digitale zaken? Dan is de Digihulplijn er om u te helpen! Dit is een hulplijn die speciaal is opgezet om al uw vragen over digitale onderwerpen te beantwoorden.
Op de afbeelding zie je een oudere vrouw op haar telefoon. De afbeelding beeld uit dat mevrouw het verbindingsboekje gratis download. Dit initiatief is ontstaan tijdens de Week tegen Eenzaamheid.
Het verbindingsboekje staat vol met praktische tips en adviezen van ouderen uit het Ouderenpanel. Daarnaast bevat het speciale kortingsacties van Greetz en bloomon, zodat u eenvoudig een attentie kunt sturen naar een oudere en zo een klein gebaar kunt maken dat veel verschil kan betekenen. 
Op de afbeelding zie je twee dames van rond de 60. Ze zitten samen gezellig op een herfstachtige dag op een bankje te kletsen en te lachen.
Het Nationaal Ouderenfonds strijdt tegen eenzaamheid met nieuwe campagne. Met een vernieuwde aanpak en frisse huisstijl staat verbinding centraal in de strijd tegen eenzaamheid. Het doel is dat geen enkele oudere zich nog eenzaam voelt.